Posts

2 september: Terugblik roadtrip West-USA & Yellowstone 2024

Afbeelding
Nog even een terugblik op onze reis en onze ervaringen met Amerika in het algemeen. We hebben echt onwijs genoten, maar dat was denk ik wel duidelijk 😜 Hoogtepunten op volgorde van bezoeken: Zion - The Narrows: nat pak halen in de rivier. Bryce Canyon: ook deze keer weer een geweldig mooi en verrassend NP. Die enorme kudde bizons in Grand Teton 🤩 Yellowstone: zo’n park als dit vind je nergens anders! Ook zonder beren te zien zeer de moeite waard! Een dag met de Jeep rondcrossen door Canyonlands. Canyonlands: ongelofelijk weids en leeg. Prachtig! Monument Valley: de Buttes zien vanuit je bed. Magisch! Kajakken door de Colorado. Dagen spierpijn, maar echt zo genoten! Helicoptervlucht boven de Grand Canyon: absoluut de nr. 1 deze reis! Overige positieve ervaringen: Onze Ford Edge was echt een heerlijke auto, met voldoende ruimte voor al onze troep. De brandstofprijzen, je gooide met een grote glimlach je auto weer vol. En dat maar liefst 9x deze reis (we hebben in totaal 5317km gereden)

31 augustus en 1 september: Las Vegas - Frankfurt

Een lange vlucht van 10,5 uur voor de boeg… en dan nog een korte van 35 minuten. Ik had van de week nog zitplaatsen geboekt voor LAS-ZRH, want ik durfde het er niet meer op te gokken dat er nog raamplaatsen over zouden zijn bij de check-in. Het is overigens een fijn toestel, de buitenste rijen hebben 2 stoelen ipv 3. Er zit dus geen vreemde naast je en je kunt makkelijk van je plaats af. Heel prettig! Maar goed, zitplaatsen… normaal boek ik altijd rechts in het vliegtuig, dat voelt logischer ofzo… Deze keer heb ik ze aan de linkerkant gekozen. Ik zag namelijk alweer allemaal noorderlichtfoto’s voorbij komen op Facebook vanuit Yellowstone, Canada, etc. En laten wij nou om 19.20 uur vliegen, dan is de zon in Las Vegas al onder, verder vlieg je via Yellowstone over Canada naar Groenland. Best een kans dus dat we noorderlicht zouden kunnen zien. En aangezien ik toch niet slaap heb ik ook wat vermaak buiten het vliegtuig 🤪  En warempel! Er wás noorderlicht! In het begin vaag met het blote

30 augustus: Grand Canyon NP - Las Vegas

Afbeelding
De laatste dag (nou ja, ochtend…) in de natuur. Daarna weer naar die idiote stad 🙄 Vanmorgen willen we (de meiden onder luid protest, pubers…) nog graag een wandeling maken de Grand Canyon in. Dat kan maar op een paar plekken en wij kiezen voor een deel van de South Kaibab Trail. Daar zijn op de route nog een paar uitkijkpunten te vinden. Eigenlijk is de hele route één groot uitkijkpunt 🤪, maar zo heb je een doel.  We besluiten te lopen tot het Ooh Aah Point, 200 meter dalen in 1,5 kilometer (vergelijkbaar met 76 trappen staat er op het infobord). Dat lijkt ons wel genoeg. Naar beneden is dat wel te doen… maar omhoog hè 😰 Maar ik ben in staat deze blog te schrijven, dus we hebben het gehaald 😜 En ook nog binnen 1 uur en drie kwartier, een hele nette tijd!  Het was een zware, maar wel erg mooie route. Het Ooh Aah Point is ook zeker de moeite waard. Het ligt op een punt een stuk de canyon in, dus je ziet toch weer andere dingen dan vanaf de rand. We genieten een tijdje van het uitzic

29 augustus: Page - Grand Canyon NP

Tja… wat zal ik eens over deze dag zeggen? 🤔 Nou…  Dat het wederom fantastisch was! 🤩🤩🤩 Vanmorgen stonden we niet heel erg op tijd, de reistijd naar de Grand Canyon is iets meer dan 2 uur, dus hoefden we niet heel vroeg weg. We deden nog snel even wat boodschappen bij Walmart en gingen op pad. Rond de middag kwamen we aan bij de Desert View Tower. Het eerste punt aan de oostkant waar je de Grand Canyon kunt zien. Wat blijft het toch een ontzettend ontzagwekkend stukje Amerika. Zo weids, zo diep ook en zo bijzonder! We hebben een paar van de uitkijkpunten bezocht. In 2019 deden we ze allemaal aan, maar dat vonden we deze keer niet nodig. Daarbij hadden we om 14.30 uur nog een geheime afspraak 🤫 Eerlijk is eerlijk, we vonden (en vinden) het echt idioot duur en waren het ook helemaal niet van plan. Maar de uitgaven vielen tot nu toe mee, dus we hebben wat budget over. Daarmee deed het toch iets minder pijn 🤪 Wat voor geheime afspraak we hadden? We hebben een helicoptervlucht geboekt

28 augustus: Kajakken Colorado River

Afbeelding
Wat een dag, wat een dag, WAT EEN DAG! Wat hebben wij enórm genoten vandaag! 🤩🤩🤩 Vandaag stond een dagje kajakken op de Colorado, o.a. door de Horseshoe Bend, op de planning. Om 08.30 uur waren we bij Lees Ferry. Hemelsbreed 10 kilometer bij ons vandaan, maar alsnog 50 minuten (om)rijden 🤣 Daar werden we opgewacht door degene die ons met de kajaks naar de startplaats zou brengen, nog zo’n 20 minuten (hard) varen met de boot. Vanaf dit punt is het 10 mijl terug kajakken. Gelukkig heb je de stroom mee. De rivier stroomt zo’n 3 mijl per uur.  We zijn gestart bij Petroglyph Beach. Daar is een strandje waar de boot makkelijk aan kan leggen. We kregen wat uitleg en tips en werden achter gelaten. Het was er erg rustig, we waren daar op dat moment de enige.  Zoals de naam al zegt vind je hier ook weer petrogliefen. Deze hebben we uiteraard even bekeken. Ik vind ze wel wat op rendieren lijken 🤣 Toen was het tijd om te beginnen aan onze tocht. Mirthe en ik hadden de slag direct te pakken, m