15 augustus: Bryce Canyon NP - UT12 - Torrey

Vanmorgen ging de wekker weer voor dag en dauw. We willen dat er graag inhouden. Vroeg slapen, vroeg opstaan. Door het tijdverschil kun je je eigen ritme kiezen en dit lijkt ons het meest efficiënt. Het is vrijwel overal licht tussen 7.00 en 20.00 uur en daar willen we graag van profiteren.

Dus de wekker liep weer om 06.00 uur. Zo konden we al heel op tijd aan onze wandeling in Bryce Canyon beginnen. Om even voor 8 hebben we ons ontbijt aan de Rim - met uitzicht op de hoodoos - opgegeten en daarna zijn we via de haarspeldbochten van de Wall Street naar beneden gelopen. Wat een fantastisch mooie omgeving! En zo vroeg nog heeeeerlijk rustig!

We wandelen op ons dooie gemakje de wandelroute tussen de hoodoos en genieten volop! Het is nog fris als we starten, 11 graden, maar de zon bij een strakblauwe lucht maakt dat het een aangename wandeltemperatuur is. Omdat het park op grote hoogte ligt (2300 tot 2800 meter) is de lucht ijl. Mirthe en ik hebben er last van en het omhooglopen vanuit de canyon valt ons zwaarder dan we zouden willen. Gelukkig is er na elke bocht wel wat moois te bewonderen, dus dat we regelmatig even stoppen valt niet op 😜
Na 4,6 km staan we weer boven. Wat was het weer ontzettend mooi!

Hierna rijden we met de auto nog naar het Bryce Point, vanaf hier kun je het hele Amphitheater overzien. Dit is het mooiste uitkijkpunt van heel Bryce vinden wij. De andere viewpoints hebben we al eens bezocht en slaan we deze keer over.

Het is tijd om naar ons volgende overnachtingsadres te gaan. We rijden via de UT-12. Dit is een van de vele Scenic Byways in Amerika. De route is echt fantastisch! Het landschap verandert constant. We stoppen bij vrijwel elk viewpoint langs de route om te genieten van de grijze heuvels, rood/geel/witte heuvels, uitgestrekte bossen en op het eind stijgt het nog even naar 2900 meter. Vanaf dat viewpoint kun je oneindig ver kijken!

We zijn op tijd bij ons hotel en we genieten nog even in alles rust van het mooie weer. En nu heb ik eindelijk tijd én fatsoenlijke wifi om mijn reisverslagen bij te werken en te plaatsen 😉