29 augustus: Page - Grand Canyon NP

Tja… wat zal ik eens over deze dag zeggen? 🤔 Nou… Dat het wederom fantastisch was! 🤩🤩🤩

Vanmorgen stonden we niet heel erg op tijd, de reistijd naar de Grand Canyon is iets meer dan 2 uur, dus hoefden we niet heel vroeg weg.
We deden nog snel even wat boodschappen bij Walmart en gingen op pad.

Rond de middag kwamen we aan bij de Desert View Tower. Het eerste punt aan de oostkant waar je de Grand Canyon kunt zien. Wat blijft het toch een ontzettend ontzagwekkend stukje Amerika. Zo weids, zo diep ook en zo bijzonder!

We hebben een paar van de uitkijkpunten bezocht. In 2019 deden we ze allemaal aan, maar dat vonden we deze keer niet nodig. Daarbij hadden we om 14.30 uur nog een geheime afspraak 🤫

Eerlijk is eerlijk, we vonden (en vinden) het echt idioot duur en waren het ook helemaal niet van plan. Maar de uitgaven vielen tot nu toe mee, dus we hebben wat budget over. Daarmee deed het toch iets minder pijn 🤪

Wat voor geheime afspraak we hadden? We hebben een helicoptervlucht geboekt boven de Grand Canyon! 🚁

Om 14.15 uur waren we bij Papillon waar we eerst een instructievideo moesten bekijken. Saai maar noodzakelijk. We kregen een zwemvestje om onze middel geknoopt (voor dat kleine beetje water waar je overheen vliegt 🤣) en moesten wachten in de ruimte er na. In de instructievideo zagen we ook dat er 6 passagiers in de helicopter passen. Maar we waren met ons vieren! We hadden dus een privévlucht! Dat was een geluk zeg! 🤩

We werden van tevoren gewogen en kregen naar aanleiding daarvan een zitplaats toegewezen. Mirthe had geluk, zij mocht voorin naast de pilote!
Emma vloog achteruit op de 2e rij en Henk en ik zaten op de 3e rij. In ons toestel konden de raampjes open (bij Mirthe niet hoor 🤪), dus we konden zonder belemmering foto’s en filmpjes maken. En omdat iedereen dus bij een raam zat hadden we ook allemaal fantastisch zicht!

En oooohhh… wat was het gaaf! 🤩🤩🤩 We vlogen eerst een stuk over bos en daar ineens was daar dan de rand van de Grand Canyon. We staken deze helemaal over en maakten een scherpe bocht om de kloof nog eens over te steken. Wat een belevenis! Echt zo ontzettend gaaf! Dit was toch echt wel de kers op onze vakantietaart!

Na ruim 25 minuten stonden we weer op de grond, compleet onder de indruk van deze vlucht! 🤩

Daarna zijn we alvast ingecheckt in ons hotel, we kwamen er toch langs vanaf het vliegveld. En het was maar goed ook, vanavond hadden we door de enorme drukte (hotel was vol ivm de annulering van alle hotels aan de Rim) zeker een half uur moeten wachten.

Nadat we even gerelaxt en ons opgefrist hadden zijn we weer naar het park gereden voor een wandeling langs de Rim en voor de zonsondergang. Deze was weer erg mooi!

Morgenochtend nog een paar uur hier en dan door naar Las Vegas voor de laatste nacht in Amerika 😢

We willen nog niet naar huis. Maar aan de andere kant willen we ook heel graag weer knuffelen met Mara 🐶, want die missen we wel 🥹