13 augustus: Las Vegas - Zion NP

Vandaag laten we het drukke en snoeihete (zelfs de wind is warm) Las Vegas snel achter ons.
We zijn uiteraard vroeg wakker, dus kunnen ook op tijd vertrekken.

We waren van plan vandaag Angels Landing te lopen in Zion, maar we zijn allemaal te moe. Het is een zware wandeling en dan moet je wel fit genoeg zijn en dat zijn we na zo’n reisdag van gisteren in combi met een jetlag helaas niet. Jammer, maar we kunnen beter verstandig zijn.

Omdat we wat tijd over hebben gaan we onderweg naar Zion nog eens langs Valley of Fire. Een heel erg mooi State Park met veel rode rotsen. Vanaf half mei zijn de wandelroutes gesloten in verband met de hitte, dus wandelen konden we niet. En eerlijk is eerlijk, dat wilden we met 43 graden ook niet 🤣
We hebben wat viewpoints bezocht en rondgereden door het park. Wat is het er mooi!

Daarna zijn we doorgereden naar Zion. Nu we Angels Landing niet zouden lopen zijn we naar Canyon Overlook gegaan. Deze wandeling hebben we in 2019 ook al gedaan, maar het uitzicht verveelt er nooit, dus gingen we nog eens.

Na deze wandeling waren we compleet op en zijn we naar de Lodge gereden.
We slapen midden in het park. In het park kun je je alleen met de shuttlebus verplaatsen. En in het park beginnen de bussen vroeger te rijden dan de shuttles tussen het dorp Springdale en Zion. We willen morgen heel graag op tijd beginnen aan The Narrows, dus kozen we ervoor in de canyon zelf te overnachten in plaats van in het dorp.